New Moto Guzzi Door Mats Available Now
I think I'm with Greg on this...
Moto Guzzi California 1400Arriverà nel 2010 con un motore V2 millequattroLa Moto Guzzi California 1400, spinta da un rinnovato motore V2 trasversale, otto valvole, dovrebbe essere tra i modelli più interessanti che Moto Guzzi presenterà al prossimo Salone di Milano 2009: si tratta di un modello 2010 molto atteso dagli appassionati dell'Aquila di Mandello, non solo perchè tra i più venduti dell'intera gamma ma soprattutto perchè rappresenta un po' l'anello di congiunzione tra la Moto Guzzi del passato e quella più moderna, fatta di moto estremamente interessanti sotto il profilotecnico ed estetico.Il nuovo motore, che condividerà la classica architettura a V di 90° con albero motore disposto longitudinalmente, condividerà con i modelli più recenti la trasmissione a cardano CARC, la tecnologia di distribuzione a quattro valvoleper cilindro. Non si tratterà, in ogni caso, di un aumento della cilindrata studiato con il semplice fine di cercare più potenza massima, anche perchè aivari allestimenti California non servono molti più dei 73.4 CV attualmente erogati dal V2 da 1.064 cc., ma più semplicemente un massiccio aumento della coppia motrice ai medi regimi.Lo stesso motore sarà invece chiamato a tirare fuori le unghie quando sarà installato su moto dal tono più sportivo o gran turismo ancor più toste della Norge: 125 CV potrebbero essere tranquillamente alla portata di un motore di questa cubatura. Un valore con il quale i tecnici Moto Guzzi non sono mai arrivati a confrontarsi sino ad oggi, se non nel caso della MGS, e che permetterà di andare ad esplorare nuovi confini in termini di tipologia di prodotto.Grande e grossa come l'attuale, in particolar modo nell'allestimento Vintage, la California 2010 sarà completamente rivista e corretta rispetto al modello attuale: l'impostazione stilistica rimarrà quella della classica custom all'italiana, ma siamo certi che le novità interessanti non mancheranno.
Do you have it in English?
Movement Guzzi California 1400 Will Arrive in 2010 with an engine V2 millequattroThe Movement Guzzi California 1400, pushed from a renewed engine V2 transversal, eight valves, would have to be between the models more interesting that Movement Guzzi will present to the next Lounge of Milan 2009: it is discussed of a model 2010 very long-awaited from the fascinated some eagle of Mandello, not only because between the most sold of the whole range but above all because represents a little one the ring of conjunction between the Movement Modern, done of movement extremely interesting under the profilotecnico and aesthetic. The new engine, that will share the classic architecture to V of 90° with crankshaft arranged lengthwise, will share with the most recent models the transmission to card CARC, the technology of distribution to four valvoleper cylinder. It will not be treated, at any rate, of an increase of the rolled studied with the simple end of to seek more greatest power, also because aivari preparations California do not serve a lot more of 73,4 HP at present distributed from the V2 from 1,064 cc., but more simply a bulky increase of the couple engine to the middle regimes. The same engine instead will be called to pull out of the nails when will be installed on movement from the sportiest tone or big tourism even more immediately of the Norge: 125 HP would be able to be calmly to the course of an engine of this cubic capacity. A value with which the technical Movement Guzzi never arrived to confront itself since to today, if not in the case of the MGS, and that will allow to go to explore new boundaries in product of typology of limits. Large and gross like the present, in particolar manner in the preparation Vintage, the California 2010 completely will be reviewed and correct with respect to the present model: the stylistic mailing will will remain that of the classic custom to the Italian, but we are certain that the interesting novelty will not be lacking.
Maybe they bolted two V7c engines together
Sounds like what I saw pictures of at the dealer meeting.
So when is the EICMA show in Milan?
Quote from: Greg Field on October 29, 2009, 07:00:13 PMSounds like what I saw pictures of at the dealer meeting.Bellagio-based, or did they get a real alternator on the things?
Quote from: toddhaven on October 29, 2009, 07:48:03 PMQuote from: Greg Field on October 29, 2009, 07:00:13 PMSounds like what I saw pictures of at the dealer meeting.Bellagio-based, or did they get a real alternator on the things?Frame looked Griso based. Has the big alternator.EDIT: Reading back on that description, they might be talking about another bike. The description includes one feature that the bike we were shown definitely did not have. Could be the describer isn't a keen observer, though.
I go to the EICMA on 10th and I am very eager to see what they have done. The most important question for me is, if the new bike has ABS System. If it has, I will order one.